اخبار امروز پنجشنبه 5 مرداد

 


ژنرال اردنی مدعی اصابت موشک‌های اسرائیلی به جنوب سوریه شد

Posted: 25 Jul 2012 03:21 AM PDT

 

 

 

ظهور : ژنرال ارتش اردن خبر داد که رژیم صهیونیستی طی چند ماه گذشته بارها جنوب سوریه را با چندین موشک هدف قرار داده است تا دولت سوریه به استفاده از سلاح سنگین در بحران کنونی متهم شود.

ظهور : ژنرال اردنی مدعی اصابت موشک‌های اسرائیلی به جنوب سوریه شد

به گزارش ظهور به نقل از شبکه المیادین، “حسین البس” سرلشگر بازنشسته ارتش اردن اعلام کرد که حملات موشکی طی چند ماه گذشته به درعا توسط رژیم صهیونیستی انجام شده است.

البس که بازنشسته نیروی هوایی ارتش اردن است و در شمال این کشور در حال ماموریت بوده، خبر داده که شاهد شلیک موشک های اسرائیلی از بلندی‌های جولان به جنوب سوریه بوده است.

این سرلشگر ارتش اردن تاکید کرده که حتی زمان شلیک این موشک ها را یادداشت کرده و برخی از آنها در ماه گذشته (ژوئن) بوده است.

ژنرال البس تصریح کرد که این حملات نشان می دهد که اسرائیل به دنبال تشدید بحران در سوریه است و زمانی که موشک های اسرائیلی به درعا می‌خورد رسانه های عربی و غربی ارتش سوریه را متهم به کارگیری سلاح‌های سنگین می‌کردند.

سوریه از ۱۵ ماه قبل درپی دخالت‌های برخی کشورهای غربی و عربی شاهد درگیری‌ها و ناآرامی هایی بوده که طی روزهای اخیر ارتش این کشور تلاش گسترده‌ای برای آرام کردن اوضاع را به اجرا درآورده است.

نسل جدید مردانی که زودتر می‌میرند!

Posted: 25 Jul 2012 03:13 AM PDT

مردانی که زمان زیادی را به تنهایی در دنیای دیجیتال می‌گذرانند، زودتر از دیگر افراد فوت می‌کنند.

به گزارش ظهور به نقل از cnn، روانشناس آمریکایی طبق پژوهش های گسترده خود اعلام کرده است بازی‌های ویدیوئی و عکس‌های مستهجن آن‌لاین، منجر به انقراض مردان می‌شود.
این محقق برجسته استنفورد و روانشناس آمریکایی، می گوید: «مردانی که زمان زیادی را به بازی‌های ویدئویی و تماشای تصاویر مستهجن آنلاین، می‌گذرانند، بیشتر از آنچه تصور می‌کنند، به خودشان ضرر می رسانند.»

“فیلیپ زیمباردو” (Philip Zimbardo)، استاد روانشناسی دانشگاه استنفورد، استدلال می‌کند که استفاده بیش از حد از بازی‌های ویدئویی و تصاویر مستهجن، نسل جدیدی از مردان را به وجود می‌آورد که با محیط، تناسبی ندارند و آنها نمی‌توانند در دنیای واقعی، عملکرد نرمالی داشته و روابط درستی را برقرار کنند.

دکتر زیمباردو، معتقد است مردانی که زمان زیادی را به تنهائی در دنیای دیجیتال می‌گذرانند، زودتر از دیگر افراد فوت می‌کنند.

در کتابی که به وسیله این استاد، با عنوان “مرگ مردان” نوشته شده، آورده شده که امروزه مردان، بیشتر اوقات خود را در دنیای دیجیتال، به چت، تماشای تصاویر، بازی‌های ویدئویی و غیره می‌گذارنند.

وی معتقد است این دسته از افراد، باعث می‌شوند که توانایی سازگاری با محیط در آنها به قدر کافی رشد نکند.

زیمباردو همچنین به تحقیقی از مراکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها در آمریکا اشاره می‌کند که نشان داده است بینندگان همیشگی تصاویر مستهجن، افسردگی و سلامتی فیزیکی بدتری را در مقایسه با دیگران، گزارش کرده اند.

همچنین وی اشاره می‌کند که میان بازی‌های ویدئویی خشن و پرخاشگری در زندگی واقعی، رابطه وجود دارد.

زیمباردو تاکید می‌کند که لازم است راه حلی برای مهار این مشکل، در نظر گرفته شود.

منبع: جام نیوز

کشتی‌های نظامی روسیه وارد دریای مدیترانه شدند

Posted: 25 Jul 2012 02:21 AM PDT

 

 

 

ظهور : وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که کشتی‌های جنگی ناوگان دریای بالتیک و شمال روسیه وارد دریای مدیترانه شدند تا بعد از ملحق شدن به کشتی‌های ناوگان دریای سیاه این کشور در یک عملیات مشترک آموزشی-رزمی شرکت کنند.

ظهور : کشتی‌های نظامی روسیه وارد دریای مدیترانه شدند

به گزارش ظهور به نقل از خبرگزاری «نووستی»، سخنگوی رسمی وزارت دفاع روسیه روز سه شنبه اعلام کرد که کشتی‌های جنگی ناوگان دریای بالتیک و ناوگان شمال روسیه از تنگه جبل الطارق گذشته و وارد آب‌های دریای مدیترانه شدند تا به کشتی‌های ناوگان دریای سیاه این کشور به منظور شرکت در عملیات مشترک بین ناوگانی بپیوندند.

بر اساس اطلاعات وزارت دفاع روسیه، گروه بزرگ کشتی‌های نظامی نیروی دریایی فدراسیون روسیه از ۳ ناوگان دریایی شمال، بالتیک و دریای سیاه این کشور در جریان این عملیات وظایف آموزشی-رزمی برنامه ریزی شده‌ای را در اقیانوس اطلس، دریای مدیترانه و دریای سیاه انجام خواهند داد. اصلی‌ترین هدف در این عملیات انجام وظیفه هماهنگ این کشتی‌ها زیر نظر یک فرماندهی واحد نظامی است.

پیش از این رسانه‌های گروهی غربی به بزرگ جلوه دادن تردد کشتی‌های روسی پرداخته و این مسئله را به اوضاع کنونی در سوریه مرتبط دانستند.

در همین خصوص یک مقام آگاه در وزارت امور خارجه روسیه گفته بود: برای ما بسیار تعجب آور است که این تلاش‌ها برای مبالغه آمیز جلوه دادن این مسئله (تردد کشتی‌های روسی) بار دیگر از سرگرفته شده است. شنیدن اخبار برخی رسانه‌ها که شایعاتی در مورد اینکه کشتی‌هایی با گروهی از تفنگداران نظامی روس به سواحل سوریه نزدیک شده، کاملا ادعایی خنده دار است. مسئله بر سر طرح مشارکت ناوگانهای دریایی روسیه در چارچوب اجر ای برنامه‌های معمول ناوگان دریایی ما است و این مسئله هیچ ارتباطی به حوادث سوریه ندارد.

این دیپلمات روس افزوده بود:  این بزرگ نمایی در حالی صورت می گیرد که در حال حاضر مانورهای نظامی از سوی برخی کشورهای غربی در منطقه در حال اجراست.

جنگ را دیجیتالی تجربه کنید + فیلم

Posted: 25 Jul 2012 02:14 AM PDT

این نرم‌افزار رایگان به مخاطب اجازه می‌دهد تا جنگ و سایر موضوعات مرتبط با آن را به صورت دیجیتالی تجربه کند.

به گزارش ظهور، دولت آمریکا در یک اقدام تبلیغاتی ماهرانه موسوم به انتشار “تصاویر کمیک ارتش آمریکا” پول شهروندان آمریکا را صرف اموری می‌کند که با دشواری به دست می‌آید. این یک نرم‌افزار کاربردی “رایگان” و قابل نصب بر روی تبلت آی‌پد و اندروید است که به مخاطب اجازه می‌دهد تا جنگ و سایر موضوعات مرتبط با آن را به صورت دیجیتالی تجربه کند.

“مایک بارنت” تهیه‌کننده اجرایی این برنامه در مصاحبه‌ای با شبکه خبری فاکس نیوز گفت: «به این نتیجه رسیدیم تا از یک برنامه نرم‌افزاری ویژه تلفن همراه استفاده کنیم زیرا به وسیله آن می‌توانیم کارهای واقعا جدیدی را انجام دهیم که تا به حال در کتاب‌های کمیک ندیده بودیم.»

بارنت امکانات تبلیغاتی این برنامه کاربردی را چنین توصیف کرد:

«با سربازان هر روز در ارتباط بوده و در طول جلسات درباره ماجراهای تخیلی با آنها گفتگو می‌کنیم که در زمان ماموریت برای آنها اتفاق افتاده است یا زمانی‌که به میهن بازگشتند. کتاب کمیک رسانه‌ای بود که این داستانها را به طور کامل پوشش می‌داد اینکه آنها چگونه با مردم فرهنگهای مختلف ارتباط برقرار می‌کنند و با رفتار خود چگونه ذهنیت اهالی روستا را تغییر دادند که به آمریکا هرگز اعتمادی نداشتند. این مورد بسیار جالب‌توجه بود.»

اینفووارز در این باره نوشت: این برنامه کاربردی به وسیله همان نوابغی طراحی شد که خالق بازیهای رایانه‌ای ارتش آمریکا هستند و یک تجربه نظامی واقعی را در سرزمین‌های دور دست پیشنهاد می‌دهند که با اتکا بر آن جلب توجه افکار عمومی جهان و مداخله نظامی در سایر کشورها را تحت عنوان “دموکراسی” و “اقدامات بشردوستانه” ارزشمند می‌سازد (رویدادی که اخیراً کشور لیبی آن را تجربه کرد، هر چند که در این میان ۳۰۰۰۰ نفر از شهروندان لیبایی را نیز به کام مرگ فرستادند)

کمیک ارتش آمریکا جدید‌ترین شیوه تبلیغاتی است که همچون ابزاری مانع از تبانی و توطئه شده و وابستگی امنیتی را در بین کشورهای وابسته حفظ می‌کند، دولتهای دست نشانده را همواره مطیع و تحت‌الحمایه نگاه داشته و مانع از آن می‌شود تا کشورهای یاغی گرد هم آیند. این همان توصیفی است که نابغه دکترین سلطه جهانی؛ یعنی “زبیگنیو برژینسکی” ارائه کرده است.

بارنت به شبکه فاکس نیوز گفت: «این داستانها تخیلی بوده و زاییده ذهن افراد است و آنچه را که ما تلاش داریم تا از نگاه یک سرباز در این جهان انجام دهیم را به بهترین شکل ممکن ترسیم می‌کند.»

آمریکا از روی عادت همواره جنگ‌طلبان را تحسین کرده است، بنابراین تبلیغ این مسئله با استفاده از فناوری جدید و جلب توجه جوانان برای پنتاگون بسیار ایده‌آل خواهد بود زیرا در نهایت به این افراد نیاز دارد تا برای  آمریکا دست به فداکاری بزرگی بزنند.

منبع: مشرق

راههای سرنگونی آل سعود بررسی می شود

Posted: 25 Jul 2012 01:24 AM PDT

یکی از مخالفان عربستانی که خواست نامش فاش نشود از برگزاری نشست مخالفان رژیم آل سعود در خارج کشور خبر داد.

به گزارش مهر به نقل از پایگاه الوعی نیوز ، این مخالف عربستانی که خواست نامش فاش نشود از برگزاری اولین نشست مخالفان سعودی در خارج از عربستان خبر داد.

این مخالف عربستانی بدون مشخص کردن موعد برگزاری نشست و گفتگوها دراین باره افزود: هنوز مکان دقیق برگزاری این نشست مشخص نشده است، اما به احتمال زیاد این نشست در لندن یا بیروت خواهد بود.

این مخالف عربستانی اظهار داشت : به احتمال زیاد شخصیتهای سیاسی گوناگونی از جمله “سعد الفقیه”، “مضاوی رشید”، “حمزه الحسن”، “فواد ابراهیم”، “محمد المسعری” و برخی دیگر در این نشست حضور پیدا خواهند کرد.

مخالف عربستانی بیان کرد: ما تصمیم گرفته ایم که خود سرنوشتمان را رقم زنیم و به عنوان یک کشور عربی استقلال کامل داشته باشیم.

وی گفت : ما تصمیم گرفته ایم در مشکلات مذهبی، طایفه ای، ایدئولوژیکی، سیاسی یا اقتصادی وارد نشویم و خود را از یوغ آل سعود رها کنیم.

گوگل باید دست از انحصارطلبی بردارد

Posted: 25 Jul 2012 01:13 AM PDT

اتهام اصلی گوگل در اروپا آن است که از سرویس‌های مختلف برای بسط تسلط خود بر بازار خدمات همراه سوءاستفاده می‌کند.

به گزارش ظهور به نقل از رویترز، رگولاتورهای اتحادیه اروپا به “گوگل” هشدار دادند که باید دست از انحصارطلبی در تمامی زمینه های کاری خود بردارد و رفتاری رقابتی را در پیش بگیرد.

این رگولاتورها به گوگل هشدار دادند که اگر در عملکرد خود تجدیدنظر نکند با مجازات های سنگین روبه رو می شود.

رقبای مختلف گوگل در کشورهای اروپایی این شرکت را به انحصارطلبی تجاری متهم کرده و از آن شکایت کرده اند. حال گوگل باید ثابت کند که در کلیه حوزه های فعالیت و بر روی تمامی پلاتفورم ها اعم از رایانه ها، تبلت ها، وسایل الکترونیک همراه و… رفتاری رقابتی را در پیش گرفته است.

اگر گوگل نتواند شواهدی اقناع کننده را در این زمینه ها ارائه کند، حتی ممکن است بخشی از بازارهای اروپایی خود از دست بدهد و برای فروش محصولات با مشکلاتی مواجه شود. جریمه مالی گوگل در این زمینه ممکن است حتی به ۴ میلیارد دلار برسد.

اتهام اصلی گوگل در اروپا آن است که از سرویس های مختلف خود برای بسط تسلط خود بر بازار خدمات همراه سوءاستفاده می کند و بدون اجازه برخی سرویس های ارائه دهنده خدمات مسافرتی و تفریحی محتوای موجود در آنها را در سایت های وابسته به خود کپی می کند.

منبع: فارس

حمله «پرندگان خشمگین» به برج میلاد + عکس

Posted: 25 Jul 2012 01:07 AM PDT

این پرندگان خشمگین و سازندگان آن این بار هوای حمله به ایران را در سر می‌پرورانند.

 به گزارش ظهور، بازی رایانه‌ای محبوبی که اکثر کاربران رایانه با آن آشنا
هستند، بازی «پرندگان خشمگین»‌ یا همان 
Angry
Birds
 می‌باشد. به نظر می‌رسد این
پرندگان خشمگین و سازندگان آن این بار هوای حمله به ایران را در سر می‌پرورانند.

در جدیدترین نسخه بازی
«پرندگان خشمگین»‌ (
Angry Birds) با نام Fry Me To
The Moon
، در مرحله ۹ این بازی شما باید در
سیاره‌ای به جنگ دشمنان خود و نابود ساختن آنها بروید که کاملا شبیه به نقشه کشور
عزیزمان ایران می‌باشد. 


عکس ۱ (نقشه ایران)

البته در این بازی کار به اینجا ختم نمی‌شود و در مرحله ۱۰ نیز
شما به تخریب خانه‌هایی می‌پردازید که طبیعتا خانه‌های ایرانیان است چرا که این
خانه‌ها بر روی سیاره‌ای شبیه به نقشه ایران بوده و حتی یکی از این خانه‌ها چیزی
نیست جز برج میلاد.


عکس ۲ (برج میلاد)

اخیرا سازندگان غربی بازی‌های رایانه‌ای، در بازی‌های خود
حمله به ایران را در دستور کار خود قرار داده‌اند. پیش از این نیز بازی «میدان
نبرد ۳» که در آن نیروهای آمریکایی به ایران و تهران حمله کرده و آن را به اشغال
خود در می‌آورند انتقادهایی زیادی را به ویژه از سوی بازی‌بازهای ایرانی به همراه
داشته است.

 

تبدیل تل آویو به شهر “گردشگری جنسی”

Posted: 25 Jul 2012 12:24 AM PDT

یک مجله گردشگری تل آویو را در فهرست ۱۰ شهر اصلی جهان از لحاظ شیوع فساد اخلاقی و بی بندوباری جنسی قرار داد.
به گزارش آریا، روزنامه صهیونیستی “هاآرتص” در شماره اخیر خود نوشت، تل آویو به لطف برنامه های شهرداری و پلیس این رژیم که هیچ اقدامی برای ممانعت از توزیع آگهی های جنسی در نقاط مختلف شهر نمی کنند، به کانون بین المللی فساد اخلاقی و بی بند و باری تبدیل شده است.

روزنامه هاآرتص نوشت، مجله “لونلی بلانیت”، یکی از مجلات معتبر گردشگری بین المللی در جهان، شهر تل آویو را در زمره ۱۰ شهر اصلی جهان در سال ۲۰۱۱ از لحاظ شیوع فساد اخلاقی و بی بند و باری قرار داده است و مجله “ناشیونال ژئوگرافیک” نیز آنرا از مهمترین شهرها در این زمینه معرفی کرده است.

در همین چارچوب، “آستیر هرتسوگ” کارشناس مردم شناس صهیونیست طی مقاله ای که در یکی از روزنامه های عبری زبان به چاپ رسید، اعلام کرد، علت سفر گردشگران به تل آویو، رشد فساد اخلاقی و بی بند و باری در آن است.

وی افزود، آگهی های تبلیغ فساد جنسی در همه شهر؛ اعم از ورودی هتل ها و پیاده روها و جلوی مغازه ها و رستوران ها دیده می شود و این باور را خلق می کنند که تل آویو شهر “گردشگری جنسی” است.

درخواست روسیه از بشار اسد

Posted: 25 Jul 2012 12:21 AM PDT

 
 
 
در پی اظهارات مطرح شده مبنی بر احتمال استفاده از سلاح‌های شیمیایی علیه حملات خارجی در سوریه، وزارت امور خارجه روسیه از مقامات دمشق خواست تا از این اقدام خودداری کنند.

ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز نوشت: وزارت امور خارجه روسیه با صدور بیانیه‌ای از سوریه خواست تا از سلاح‌های شیمیایی و میکروبی در هیچ شرایطی استفاده نکند.

در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه آمده است: سوریه پروتکل منع استفاده از سلاح‌های شیمیایی در جنگ را در سال ۱۹۶۸ امضا کرده و ما نیز انتظار داریم که سوریه به این پروتکل پایبند باشد.

در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه آمده است: مسکو فرض را بر این می‌گذارد که مقامات سوریه همچنان به تعهدات بین‌المللی خود مبنی بر عدم استفاده از سلاح‌های شیمیایی در جنگ پایبند هستند.

پیشتر جهاد مقدسی، سخنگوی وزارت امور خارجه سوریه اعلام کرده بود که در صورت مواجه شدن کشورش با حملات خارجی احتمالا این کشور به سلاح‌های شیمیایی و بیولوژیکی متوسل شود.

با وجود اینکه مقامات دمشق معاهده بین‌المللی منع استفاده از سلاح‌های شیمیایی و یا ذخایر آن را که در سال ۱۹۹۲ تدوین شد، امضا نکردند اما همواره مسئولان این کشور داشتن این سلاح‌ها را رد می‌کردند.

در همین حال مذاکرات سیاسی برای پایان دادن به تحولات موجود در سوریه همچنان ادامه دارد و هرو لادسوس، فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل و رئیس صلح بانان این سازمان برای مذاکره با مقامات این کشور وارد دمشق شد.

قرار است لادسوس با برخی مقامات ارشد سوریه و نیز مخالفان دولت مذاکراتی داشته باشد.

از سوی دیگر، توماس دانیلون، مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهوری آمریکا نیز که برای مذاکره با مقامات چین درباره مساله سوریه به پکن سفر کرده است، قرار است به‌زودی با رئیس‌جمهوری و چند تن دیگر از مقامات ارشد این کشور درباره سوریه مذاکره کند.

تلاش‌های دیپلماتیک در حالی ادامه دارد که مخالفان سوری اعلام کردند که به هیچ وجه با مشارکت اعضای ارشد نظام حاکم در سوریه برای اداره کشور در دوره انتقالی موافقت نمی‌کنند.

عبدالباسط سیدا، رئیس شورای مخالفان سوریه موسوم به “شورای ملی سوریه” در سخنانی اعلام کرد که مذاکرات برای تعیین افرادی که دولت انتقالی را اداره می‌کنند، آغاز شده و مخالفان توانایی تشکیل دولت انتقالی را دارند.

وی ادامه داد: ما هم‌اکنون تشکیل دولت انتقالی در سوریه را با مشارکت همه گروه‌های موجود در سوریه در دست بررسی داریم اما وجود سران دولت کنونی سوریه در دولت انتقالی به هیچ وجه قابل قبول نیست.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که پیشتر جورج صبرا، یکی دیگر از اعضای ارشد شورای ملی سوریه اعلام کرده بود که مخالفان آمادگی دارند تا یکی از مقامات کنونی سوریه رهبری دولت انتقالی را به دست بگیرد.

ریاض الاسعد، فرمانده مخالفان مسلح سوری موسوم به “ارتش آزاد سوریه” نیز در سخنانی طرح اتحادیه عرب مبنی بر تامین امنیت بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه و خانواده وی به شرط کناره‌گیری از قدرت را رد کرد.

وی اعلام کرد: ما به عنوان ارتش آزاد سوریه حل و فصل سیاسی برای تحولات سوریه را دور از انتظار می‌دانیم.

وی اعلام کرد: مذاکرات سیاسی در کار نخواهد بود و مبارزات مسلحانه علیه نظام حاکم تا سقوط بشار اسد ادامه خواهد داشت.

در همین حال وزارت امور خارجه یونان اعلام کرد که تمامی فعالیت‌های سفارتخانه این کشور در دمشق به دلایل امنیتی به حالت تعلیق درآمده است.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: یونان همچنان تحولات جاری در سوریه را از نزدیک دنبال می‌کند اما فعالیت‌های سفارت به دلایل امنیتی به حالت تعلیق درآمده است.

شبکه خبری العربیه نیز در گزارشی مدعی شد که سفیر سوریه در قبرس به مخالفان پیوسته و به قطر رفته است.

از سوی دیگر، مناف طلاس، سرتیپ ارتش سوریه که چندی پیش از نظام این کشور جدا شد و به فرانسه گریخت در اولین نوار ویدئویی خود که از شبکه العربیه پخش شد “وحدت مخالفان برای کنترل سوریه بعد از بشار اسد” را خواستار شد.

در بیانیه‌ای که طلاس از شبکه العربیه قرائت کرد، آمده است: از تمامی گروه‌های سوری می‌خواهم تا برای خدمت به سوریه وحدت خود را حفظ کنند و از موسسات دولتی نگهداری کنند.

مناف طلاس، فرزند مصطفی طلاس، وزیر دفاع اسبق سوریه است و یکی از نزدیکترین نظامیان به خانواده اسد محسوب می‌شود و عالی‌ترین مقام نظامی است که تاکنون از دولت سوریه جدا شده است.

در همین حال وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که مجموعه‌ای از کشتی‌های جنگی روسیه تنگه جبل‌الطارق واقع در دهانه دریای مدیترانه را رد کرده‌اند و وارد آب‌های مدیترانه شده‌اند.

در بیانیه وزارت دفاع آمده است که این کشتی‌ها وابسته به ناوگان شمالی و ناوگان دریای بالتیک روسیه هستند و برای انجام مانور نظامی به دریای مدیترانه رفته‌اند.

این کشتی‌ها قرار است به بندر طرطوس سوریه که پایگاه اصلی کشتی‌های روسیه در مدیترانه محسوب می‌شود، بروند و در آنجا برای مدتی لنگر بیاندازند.

از سوی دیگر روسیه به شهروندانش نسبت به سفر به سوریه هشدار است. به گزارش رویترز، وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای تاکید کرده است با توجه به ادامه درگیری‌ها در سوریه شرایط این کشور می‌تواند برای شهروندان روس مخاطره آمیز باشد.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : 5 / 5 / 1391برچسب:اخبار امروز,اخبار,اخبار تازه,اخبار جهان,پاتوق نیشابوری,علی خسرونژاد,وب سایت ظهور,, | 13:13 | نویسنده : علی خسرونژاد |